First days in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Lidia Caponi - WaarBenJij.nu First days in Olomouc - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Lidia Caponi - WaarBenJij.nu

First days in Olomouc

Blijf op de hoogte en volg Lidia

07 Februari 2015 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Na een vlotte reis van 11u autorijden zijn Wout, zijn ouders en ik tegen 18u donderdag (5/2) aangekomen aan onze residentie, een complex van een 4tal gebouwen, elk bestaande uit een grote hal met wifi en studeermogelijkheid, een restaurantje, en aantal flats. Iedere flat heeft dan zo'n 6tal verdiepen met elk 6tal double room kamers, allemaal gevuld met erasmus-studenten. Wout verblijft in N2-D112 samen met Samuel, een jongen van Ghana die al anderhalf jaar daar woont en Wout helemaal niet verwachtte, ik in N2-E504, hetzelfde complex dus maar een andere flat. Mijn roommate is gisteren pas aangekomen, Laurita van Litouwen, een meisje met veel sjakoshen en blond haar, maar een hele vriendelijke. Laten we onze kamer omschrijven als een 3op4kamer, met 2 enkel bedden, een lange buro met 2 stoelen en een mini frigo met 2 schappen, that's it. De eerste avond samen was al meteen wel vreemd, je bent hier dus echt nooit alleen en je deelt alles met iedereen. Ik ben ne vroege slaper en ne vroege opstaner, maar Laurita bleef tokkelen op hare laptop tot id nacht en was nog steeds aan het slapen toen ik terugkwam van 't lopen tegen half12.. Wordt wel even wennen, tis echt klein, maar ik denk dat ik vanaf volgende week toch niet veel thuis zal zijn, en sowieso ook mijn schoolwerk elders ga doen. Onze 'keuken' (2vuurtjes en een micro) en de badkamer delen we met 10man. Op dit moment zijn nog niet alle kamers gevuld maar aan de receptie zeiden ze dat dit nog zal komen. De andere meisjes van mn verdiep die ik tot nu toe ontmoet heb is een hollandse en een londense, beide superlief!
Wat betreft Olomouc zelf, tis echt een supergezellig stadje waar je van plein naar plein wandelt over kasseien die op dit moment spekglad zijn. Op elke hoek vind je wel een faculteit die worden verbonden met elkaar door hopen restaurantjes en cafétjes. We hebben gisteren en vandaag de stad eens goed verkent en de eerste inkopen gedaan, zowel eten als bestek, pannen, sponsjes, afwasproduct, want wat er in die keuken te vinden was, stond er al efkes denk ik..
Morgen gaan we nog wat rondtaffelen denk ik, en maandag krijgen we onze eerste les Tsjechisch. Onze eerste woordjes beginnen toch al vlot over te komen bij de lokale bevolking, maar die les zal toch nodig zijn want niet iedereen spreekt hier evengoed Engels.

Binnen enkele dagen kan ik meer vertellen over nieuwe vriendjes en spannende gebeurtenissen, kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Lidia

Op zoek naar meer, een nood aan ervaring en uitdaging.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4957

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 19 April 2015

Traineeship in Olomouc

Landen bezocht: