- Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Lidia Caponi - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Lidia Caponi - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Lidia

08 Februari 2015 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Wakker geworden door het zonnetje dat door het raam scheen, op google maps gezocht waar ik wou lopen vandaag, op kousevoetjes mijn spullen bij elkaar gezocht en me omgekleed in de badkamer omdat Laurita nog steeds sliep. Niet veel later vertrok met Wolfmother in mijn oren, en wou ik naar een park gaan, eerder een open vlakte, waar een sneeuw/windstorm me vond, ik probeerde echt vooruit te komen maar heb me snel terug omgedraaid en me laten leiden door de wind richting mn kamer. Vandaag toch maar eens op zoek gaan naar wat sportfaciliteiten!


Nu ik hier dan toch maar zit, te tokkelen op mn laptop, op de grond in de keuken omdat ik schrik heb Laurita wakker te maken, kan ik meteen van de gelegenheid gebruik maken wat meer te vertellen over de vorige dagen.

Donderdag na het uitpakken van ons valiezen zijn we nog iets gaan drinken met de ouders van Wout, twee hele lieve en vriendelijke mensen waarvan ik niet genoeg kan zeggen dat ik hen zo dankbaar ben. Ze zijn me komen ophalen en hebben me voor mijn kamer afgezet, zelfs al mijn spullen helpen dragen, en ook de volgende dagen hebben ze het mij zo makkelijk gemaakt. Na een theetje in een pub in de bunkers van Olomouc ben ik als een blok in slaap gevallen.

De volgende dag hadden Wout en ik een afspraak om 9uur in onze faculteit. We hadden gepland de 2,5km te voet te doen maar om 8uur kreeg mijn keukentje telefoon, ik nam maar op, omdat iedereen hier toch slaapt tot de middag, bleek het Tereza te zijn, een van onze Buddy's. Ze stond aan de receptie te wachten op ons om ons te begeleiden naar onze afspraak. Tereza is afkomstig van Pilzen, heeft haar bachelor jaren in Praag gedaan en zit nu in haar 1e master kine in Olomouc. Ze toonde ons de plaats waar we tramticketjes konden kopen (23kc (nog geen euro voor een dagpas) en in geen wip waren we waar we moesten zijn. Veel vergadering was er niet aan, we kregen het zoveelste bundeltje algemene informatie mee. Tereza vertelde ons dat we een studentenkaart nodig hadden om op het internet te kunnen, we zijn dus pasfoto's gaan maken en onze kaart in orde gebracht. We zijn toen 's middags pizza gaan eten in een ander restaurantje in dezelfde bunker van de dag ervoor. Erna de stad nog eens 3x doorkruist en tegen 3uur een dutje gaan doen. Een uurtje later zijn de ouders van Wout ons komen oppikken om naar de supermarkt te gaan voor wat grote inkopen en zijn we gaan uiteten in een gezellig restaurantje.

Zaterdag is te beschrijven als: opstaan - lopen - de weg kwijt geraken - bevroren handen voor aan half uur - trammen nemen - van koffife naar cola naar absinth (degoutant!) - van winkel naar winkel - van plein naar park naar plein - naar de kamer voor enkele 'friendsjes' - en eindigen met een heerlijk laatste avondmaal + dessert (warme frambozen met vanilleijs mmm) met de ouders van Wout in het midden van het plein 'Horni namesti'.

Vandaag zo min mogelijk denken aan het familiefeest thuis, hoewel een skypeje gene zeer kan doen met de heel bende denk ik, 't gaat uiteindelijk heel heel goed met me en de tranen zitten nog ver weg.. :)

Maandag om 10u hebben we een meeting met de ESN-bende en 's avonds een welcome party. Well, let's look forward to that part of the adventure here in Olomouc!

Kus

  • 08 Februari 2015 - 09:44

    Juud:

    leuk verslag lidiake!!!
    Verheug me al op de volgende!!!
    Dikke kus

  • 08 Februari 2015 - 18:37

    Mama:

    Hey , het klinkt allemaal gezellig maar koud :) Koop veel warme spullen hé, ge hebt niet echt ne dikke jas bijvoorbeeld...
    En laat nog maar wat foto's zien, van uw kamer bijvoorbeeld en het uitzicht dat ge hebt.
    Dikke kus

  • 09 Februari 2015 - 07:55

    Lara:

    Hela!
    Gisteren was het heel leuk , maar uw gezicht even op de skype zien maakte alles af!!
    xxx

  • 10 Februari 2015 - 23:16

    Mama:

    Helaba ik zit al heel de dag te wachten, krijgt ge vandaag niet uw punten ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Olomouc

Lidia

Op zoek naar meer, een nood aan ervaring en uitdaging.

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 4973

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 19 April 2015

Traineeship in Olomouc

Landen bezocht: