1/10 weken zit erop - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Lidia Caponi - WaarBenJij.nu 1/10 weken zit erop - Reisverslag uit Olomouc, Tsjechische Republiek van Lidia Caponi - WaarBenJij.nu

1/10 weken zit erop

Blijf op de hoogte en volg Lidia

12 Februari 2015 | Tsjechische Republiek, Olomouc

Joehoee!
Maandag startte onze oriëntatieweek. We zijn met ons 60tal opgedeeld in 4 groepen en iedere groep heeft een redelijk gevuld programma gehad tot vandaag. De dagplanning begon meestal rond 10 en duurde de hele dag met 's avonds altijd een feestje of activiteit. We kregen ook elke dag Tsjechische les waarbij we vooral hebben opgestoken dat dit nog een meer een verschrikkelijke taal is dan dat we al dachten.. De welcome party was ook super geslaagd en gisteren de 'tramparty' was er ook geentje om snel te vergeten. Trammen werden ingehuurd met gratis bier en muziek die propvol zat met erasmus-volk en zo reden we de stad rond naar een pub waar het snel laat is geworden! We hebben ook ne scavenger hunt gedaan en een toren opgeklommen waar je geweldig zicht had op de stad. Morgen gaan we eens op zoek gaan naar onze stageplaats en een kijkje nemen op 't chocolade festival jeeeuj !
In't weekend zou ik graag naar Brno gaan voor een dagje en zondag is er nog een laatste activiteit met ESN-groep gepland naar 't hoogste puntje in Olomouc 'Svaty Kopecek' (met hier en daar hoedjes en streepjes op de letters voor de uitspraak nog onmogelijker te maken).
Vandaag ook trouwens een tongbreker geleerd: 'Strc prst skrz krk' - Try it ! Het zou 'steek je vinger in je keel' betekenen.
Kus

• 13 Februari 2015 - 19:04

Alice:

Ola mokkie !!! Klinkt allemaal zo goed daar ! Geniet van iedere seconde snuit!